Okul Çocuğunda Beslenme Nasıl Olmalı

Tıp Fakültesi Pediatri Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Gonca Handan Üstündağ okul çağındaki çocuklarda beslenmenin nasıl olması gerektiğini anlattı. Üstündağ sağlıklı ve dengeli beslenmenin çocuğun gelişimine sunduğu katkının yanı sıra okul başarısında da etkili olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: “Yaşamın ilk yılında beslenme; büyümenin başlıca belirleyicisi iken, okul çocuğu dönemindeki beslenme; sağlıklı beslenme alışkanlıklarının kazanılması ve erişkin yaşta ortaya çıkabilecek sağlık sorunlarının önlenmesi açısından önemlidir. Ancak çocuğun toplum yaşamına ilk kez bilinçli olarak girdiği okul çağı döneminde, genellikle okulda ve okul dışında tek başına kalan çocukta yanlış beslenme alışkanlıkları sıkça görülmektedir.  Çocuğun ne miktarda ve hangi tür besinlere ihtiyacı olduğunu bilmemesi, düzensiz besin alımı, yanlış besin seçimi, besinlerin hazırlanması, pişirilmesi ve saklanmasındaki hatalı uygulamalar, okullarda verilen ve yenilen besinlerin uygun olmayışı beslenme sorunlarına neden olmaktadır.”

Sağlıklı ve dengeli beslenme okul çocuklarına neler sağlar?

Üstündağ: “Sağlıklı ve dengeli beslenen çocuklarda; büyüme ve gelişmeleri tam olur. Vücut dirençleri artarak bulaşıcı hastalıklardan korunmaları sağlanır. Algılama, öğrenme ve dikkatini toplaması sağlanır. İleriki yaşam için dengeli beslenmeyi öğrenir. Zeka düzeyi ve bağışıklık sistemi güçlenir. İleriki yaşamında karşılaşabileceği çoğu hastalık için önlem alınması sağlanır.(Kalp hastalıkları, osteoporoz,vs)"

Okul çocuğunda beslenme durumu nasıl iyileştirilir?

Çocukların akranlarıyla kıyaslanmaması gerektiğini belirten Üstandağ yemeğin görünümünün çocuğun beslenmesinde etkili olduğunun da altını çizdi: "Yemeğin görünümü, kokusu ve sunumu çocuk için seçici bir özelliktir. Çocuğun hiç sevmediği gıdalar,sevilenlerin arasına karıştırılıp güzel bir sunum ile yedirilebilir. Gün içinde çocuğun sıvı alımı takip edilmelidir. Çocukları taze sıkılmış meyve suyu, süt, ayran ve en başta suya alıştırmak önemlidir. Çocuklar çikolata, tatlı ve fast food tüketebilirler fakat önemli olan bunları ara sıra, alışkanlık haline dönüştürmeden vermektir. Çocuğunuza daha fazla yemesi için ısrar etmeyin!(başka çocuklarla karşılaştırma en sık yapılan hatadır!)"



Yayınlanma Tarihi : 20.09.2017
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı - Her Hakkı Saklıdır
[]
IPv6 Etkin